30 Mart 2010 Salı

Saklı Tarihin İzinde - Etap 2, Meksika - Guatemala

Ah, işte ben bu geziye gerçekten gitmek isterim...

"Saklı Tarihin İzinde" serüveninin 2. etabında Meksika ve Guatemala'ya gidiyoruz. "2012: Mardukla Randevu" ve "Fraternis" kitaplarının yazarı Burak Eldem'in anlatımı, derKi.com yazarları Cem Şen ve Hasan "Sonsuz" Çeliktaş eşliğinde Meksika ve Guatemala’da Olmec , Maya ve Aztek kültürlerinin gizemlerini keşfe çıkıyoruz.

Bu turumuzda katılımcıları farklı aktiviteler de bekliyor. Cem Şen’in yaptıracağı yaşam enerjisini arttırıcı Qigong egzersizleriyle bedenimizi ve ruhumuzu dinlendireceğiz. Ardından bu kadim kültürleri, Burak Eldem’in “resmi tarih söylemleri”nin ötesinde aktardığı bilgiler eşliğinde yerinde inceleyecek ve bilinmeyen yönleriyle tanıyacağız. Akşamları ise Cem Şen ve Burak Eldem’in birlikte sunacakları “Saklı Tarih” sohbetleri eşliğinde tarihin ıssız sularına yelken açacağız.

derKi.com ile birlikte hazırlanan “Saklı Tarihin İzinde” gezi programı, Burak Eldem’in “Saklı Tarih” adını verdiği üç kitaplık araştırma dizisi temel alınarak hazırlandı; gezilecek mekânlar da bu perspektife göre tek tek seçildi. Mexico City, Tenoctitlan, Teotihuacan, Cantona, Xalapa, Veracruz, Tres Zapotes, La Venta, San Lorenzo, Palenque, Campeche, Uxmal, Chichen Itza, Tulum, Tikal, Guatemala City’nin ziyaret edileceği gezi boyunca Eldem, grubumuzla birlikte olacak ve yerel rehberlerin sunacağı bilgilere ek olarak, alternatif teoriler ve farklı tezlere ilişkin bilgilerle katkıda bulunacak.

Uçuşlar Iberia Havayolları

29 Mayıs İstanbul - Madrid 06:55 - 10:10
29 Mayıs Madrid - Mexico City 12:55 - 17:40

12 Haziran Guatemala City - Madrid 17:05 - 14:30 ( ertesi gün )
13 Haziran Madrid - İstanbul 18:00 - 22:55

Program :

1. Gün : İstanbul - Madrid - Mexico City

Saklı Tarih’in İzinde gezi planının Orta Amerika etabı, Mexico City’de başlıyor. Havaalanında ülkeye giriş yaptıktan sonra otelimize yerleşiyoruz.

Konaklama Mexico City, 5* Hilton Mexico City www.hiltonmexicocity.com

2. Gün : Mexico City - Tenochtitlan

Güne, Mexico City’nin tarihi kent dokusunu göreceğimiz bir geziyle başlıyoruz. Aztek döneminde pazar yeri olarak kullanılan, İspanyol fetihlerinden sonraysa Engizisyon soruşturmalarında “cadı” oldukları gerekçesiyle suçlu bulunan insanların yakıldığı “infaz alanı”na dönüşen Alameda Park’ta bir yürüyüş turu yapıyoruz önce. 1760’da engizisyonun lağvedilmesinden sonra parka dönüştürülen ve on dokuzuncu yüzyılda da Greko-Romen dekorasyonla zenginleştirilen Alameda, bugün Meksika’daki en büyük ve en popüler yeşil alanlardan biri. Ardından, Meksika’nın ilk ulusal tiyatrosu olarak 19. yüzyıl sonlarında inşa edilen ve daha sonra kentin en önemli kültür merkezi haline gelen Palacio de Bellas Arte’yi, eski Postane Binası’nı, Tolsa Meydanı’nı, Metropolitan Katedral’i ve Ulusal Saray’ı görüp, kent manzarasına sahip bir teras restoranında öğle yemeği yiyoruz.

Öğleden sonra, Orta Amerika’nın Saklı Tarih’ini adımlamaya, Kolomb öncesi dönemin son büyük uygarlığı olan Azteklere ait Tenochtitlan ile başlıyoruz. 1325 yılında, büyüyen Aztek İmparatorluğu’nun en önemli kent devletlerinden biri olarak kurulan Tenochtitlan, geniş caddeleri, ünlü Templo Mayor (Büyük Tapınak) piramidi, geleneksel “top oyunu” sahaları, pazar yerleri, son imparator Moctezuma’nın 100 odalı sarayı ve irili ufaklı çok sayıda tapınağıyla, Aztek uygarlığının doruk noktalarından biri kabul ediliyor.

Konaklama Mexico City , 5* Hilton Mexico City

3. Gün : Antropoloji Müzesi – Teotihuacan – Puebla

Kolomb öncesi Orta Amerika kültürünün en büyük ve en görkemli sergi alanı niteliğindeki ünlü Ulusal Antropoloji Müzesi’ni gezerek, güne başlıyoruz. Bu büyüleyici müze, Meksika’daki en erken insan yerleşimlerinden başlayıp, Olmec, Mixtec, Zapotec, Maya, Toltek ve Aztec kültürlerine ait tüm önemli eserlerle, bölge tarihinin çarpıcı bir panoramasını sunuyor bize. Yarım gün boyunca müzeyi gezip, yerel bir lokantada öğle yemeğimizi alıyoruz.

Öğleden sonraki durağımızsa, Aztek uygarlığının bir başka doruk noktası olan Teotihuacan kenti harabeleri. Ünlü Güneş ve Ay Piramitleri, kenti boydan boya kat eden Ölüler Bulvarı, Jaguar Tapınağı, Quetzalcoatl Sarayı, çok iyi korunmuş yerleşim bölgeleri ve eşsiz duvar kabartmaları ve resimleriyle Teotihuacan, dünyanın en geniş arkeolojik alanlarından birini oluşturuyor.

Geç dönem Aztek kültürünün bu görkemli kentini gezdikten sonra, ikinci durağımız olan Puebla bölgesine geçiyor ve bir kent gezisinin ardından otelimize yerleşiyoruz.

Konaklama Peubla , 4* Hotel NH Peubla www.nh-hotels.com

4. Gün : Puebla – Cantona – Xalapa – Veracruz

Günün ilk gezisinde, yine geç dönem Aztek kentlerinden Cantona’yı ziyaret ediyoruz. Teotihuacan’ın gerilemesinden sonra bölgenin önemli merkezlerinden biri haline gelen bu yerleşim yeri, küçük piramitleri, tapınakları, yaklaşık 24 top oyunu alanı ve düzenli caddeleriyle dikkat çekiyor. Cantona’nın ardından, on dördüncü yüzyılda kurulan ve sırasıyla bölgenin yerel halklarından Chichimeca’lar, Totonac’lar ve Toltekler tarafından geliştirilip, geç dönemde Aztek egemenliğine giren Xalapa kent kalıntılarını geziyoruz. Öğle yemeğimiz, Xalapa’da bir yerel restoranda.

Öğleden sonraya, Meksika’nın ikinci büyük müzesi olan Xalapa Antropoloji Müzesi’ni gezerek başlıyoruz. Bölgenin pre-hispanik kültürlerine ait çok sayıda önemli eserin sergilendiği bu mekânı ziyaretimizin ardından, Veracruz’a geçip otelimize yerleşiyoruz.

Konaklama Veracruz, 4* Hotel Veracruz www.hotelveracruz.com.mx

5. Gün : Veracruz – Tres Zapotes – Santiago Tuxtla – Catemaco

Saklı Tarih’in İzinde gezisinin Orta Amerika etabındaki beşinci günümüzde, zaman içinde hızlı bir yolculuğa çıkarak, bölgenin en eski ve en köklü kültürlerine çeviriyoruz gözlerimizi. Güne, İ.Ö. ikinci bin yılın ortalarında parlayan kadim Olmec uygarlığına ait üç büyük yerleşimden biri olan Tres Zapotes’i gezerek başlıyoruz. Buradaki kent kalıntılarını ve müzeyi gezdikten sonra, bölgenin şirin köylerinden Santiago Tuxtla’ya geçip, öğle yemeğimizi alıyoruz. Köy meydanında, “Olmec Kafaları” olarak bilinen ve yüzlerdeki Afrikalı karakteristikler nedeniyle üzerinde yıllardır tartışmalar yapılan dev insan başı heykellerini inceliyoruz.

Öğleden sonra Catemaco Gölü kıyısındaki, büyüleyici manzaraya sahip otelimize yerleşiyoruz.

Konaklama 4* Hotel La Finca www.lafinca.com.mx

6. Gün : San Lorenzo Tenochtitlan – La Venta Park – Palenque

Gezimizin altıncı gününde, Orta Amerika’nın en eski uygarlıklarının izini sürmeye devam ediyoruz. Programımızda, Olmec’lerin de yüzlerce yıl gerisine dek uzanan yerleşim izleriyle bölgenin kadim kültürlerinden kesitler sunan San Lorenzo Tenochtitlan ve La Venta Park var. İlkin, Olmec kültürüne beşik oluşturan San Lorenzo arkeolojik sitesini geziyor ve öğle yemeği için Cardenas’a geçiyoruz. Öğleden sonraysa, Villahermosa’da bulunan La Venta Park müze alanını ziyaret ediyor; böylece, “Maya Takvimi’ni oluşturan kültürün atası” nı tüm yönleriyle tanıyoruz. Akşamüstü, Palenque’deki otelimizdeyiz.

Konaklama 4* Hotel Villa Mercedes www.hotelesvillamercedes.com

7. Gün : Palenque – Campeche

Artık, Orta Amerika’nın gizemli uygarlığı Mayaların dünyasına girmeye başlıyoruz. Güne başlarken ilk durağımız, en ünlü ve önemli Maya kentlerinden Palenque.Kentin kadim dildeki orijinal adı Otolum; anlamıysa, “Güçlü Evlerin Kenti”. Gerçekten de, Maya tarihinde Klasik Dönem’in doruklarından biri olan Palenque’de Maya mimarisinin çarpıcı örnekleriyle karşılaşıyoruz. Aynı zamanda tapınak ve gözlemeviyle bu kent, Mayaların parlak astronomi bilgi ve yöntemleriyle de tanışmamızı sağlıyor. Ünlü Maya kralı Pacal’ın mezarını da içeren, bol miktarda hiyeroglif yazıtların bulunduğu bu önemli kenti gezdikten sonra, Campeche’ye hareket ediyor ve yolda, Meksika Körfezi’ndeki Sabancuy’da öğle yemeğimizi alıyoruz.
Öğleden sonra, Campeche’deki otelimizdeyiz. On yedinci yüzyıl kolonyal mimarisinden izler taşıyan binaları ve kenti korsanlara karşı koruyan eski kale ve surları da içeren kent gezimizden sonra, Campeche’de spesiyal yemekler sunan bir restoranda akşam yemeğimizi alıyoruz.

Konaklama 4* Hotel Plaza Campeche www.hotelplazacampeche.com

8. Gün : Campeche – Uxmal – Merida

Sekizinci günümüzün ilk durağı, Klasik Maya döneminin bir başka önemli kenti olan Uxmal. Yucatan jungle’larının içindeki bu antik kentte, aralarında Büyücünün Piramidi olarak bilinen görkemli yapı; Yönetici Sarayı adıyla anılan bina; Kaplumbağalar Evi, Kuşlar Evi, Güney Tapınağı, Güvercinler Evi adlarıyla bilinen anıtsal yapılar ve geleneksel top oyunu alanının da bulunduğu çok iyi korunmuş, önemli Maya eserlerini inceliyoruz. Öğle yemeğimiz, Uxmal’de, kent kalıntılarının yanındaki bir yerel restoranda.

Öğleden sonra, Merida’ya geçerek otelimize yerleşiyoruz. Akşamüstü, küçük bir şehir gezimiz var.

Konaklama 5* Hyatt Regency Merida www.hyattregencymerida.com

9. Chichen Itza – Tulum

Sabah kahvaltısının ardından otelimizden ayrılıp, Post-Klasik dönemin Yucatan’daki en önemli kenti olan Chichen Itza’yı ziyaret ediyoruz. Olgunlaşmış Maya astronomisinin en ünlü merkezlerinden Caracol Gözlemevi ve görkemli Kukulcan Piramidi’nin yanı sıra, Yucatan’daki geç dönem Maya kültlerinin önemli yapılarından Jaguar Tapınağı, Kutsal Kuyu, Savaşçılar Tapınağı’nın da yer aldığı bu büyüleyici kenti gezdikten sonra, Cenote’de bir yerel restoranda öğle yemeğimizi alıyoruz.

Öğleden sonra, yine Yucatan’ın önemli Maya yerleşimlerinden bir olan Tulum kenti kalıntılarını ziyaret ediyor ve Karayip kıyısındaki “beach hotel”imize yerleşiyoruz.

Konaklama 4* Hotel Catalonia Riviera Maya www.hoteles-catalonia.es

10. Gün : Karayip Molası

“Her şey dahil” otelimizde, güneşin ve denizin tadını çıkararak yorgunluğumuzu atıyoruz.

Konaklama 4* Hotel Catalonia Riviera Maya

11. Gün : Meksika – Belize - Flores Guatemala

Kahvaltının ardından, sabahın erken saatlerinde yola çıkıyor ve Meksika’dan ayrılıyoruz. Saklı Tarih’in İzinde gezi planının Orta Amerika etabında bundan sonraki günlerimiz, bir başka önemli Maya merkezi olan Guatemala’nın sınırları içinde geçecek. Lüks otobüslerimizle ilkin bölgenin küçük ülkelerinden Belize’den geçiyor, ardından Guatemala’ya varıyoruz. Akşam yemeğimiz, Flores’teki otelimizde.

Konaklama 4* Hotel Villa Maya www.villasdeguatemala.com

12. Gün : Tikal

Oteldeki sabah kahvaltımızın ardından, tüm gün boyunca gezeceğimiz, Maya kentlerinin en görkemlilerinden Tikal’e gidiyoruz. El Petén bölgesinde, sık tropikal ormanların ortasında yer alan bu kadim kent, Maya uygarlığının doruk noktalarından biri kabul ediliyor. Kuruluşu İ.Ö. dördüncü yüzyılın öncelerine dek uzanan ve Klasik Dönem’de Maya ülkesinin en parlak kentlerinden biri haline gelen Tikal’de 70 metre yüksekliğindeki ünlü Tikal Piramidi başta olmak üzere, Yedi Tapınak Meydanı’nı, çok sayıda irili ufaklı diğer piramit ve tapınakları, yönetim saraylarını, zindanları ve geleneksel top oyunu alanlarını geziyoruz. Öğle yemeğimiz, yine Tikal’de. Akşamüstüne doğru, Flores’teki otelimize geri dönüyoruz.

Konaklama 4* Hotel Villa Maya

13. Gün : Chichicastenango - Panajachel

Sabah kahvaltısının ardından Flores havaalanına geçip, Guatemala City’ye uçuyoruz. Havaalanından, ülkenin en önemli yerel pazarlarından birinin yer aldığı Chichicastenango kentine geçiyoruz. Burada, her hafta Perşembe ve Pazar günleri kurulan büyük yerel pazarda, günümüz Mayaları çeşitli el dokuması halılar, giyim ve süs eşyaları, yerel ürünleri getirip satışa sunuyorlar. Öğle yemeğini yerel bir restoranda aldıktan sonra, şamanik Maya seremoni merkezlerinden Pascual Abaj’ı ziyaret ediyor ve Atitlan Gölü kıyısındaki otelimize yerleşiyoruz.

Konaklama 4* Hotel Atitlan www.hotelatitlan.com

14. Gün : Atitlan Gölü

Sabah kahvaltısının ardından, kadim geleneklerini yüzyıllardır koruyan yerli köylerinden birini ziyaret etmek üzere, tekneye biniyoruz. San Pedro, Toliman ve Atitlan volkanlarını da içeren, büyüleyici manzara eşliğindeki göl gezimiz sırasında öğle yemeğimizi alıyor, ardından yine Atitlan kıyılarındaki, rengârenk yerel giysileri ve kumaşlarıyla ünlü Santa Catarina Papolo köyünü ziyaret ediyoruz. Akşamüstü, yine göl kıyısındaki otelimizdeyiz.

Konaklama 4* Hotel Atitlan

15. Gün : Antigua – Guatemala City - Madrid - İstabul

Sabah kahvalısının ardından, kolonyel kasabalardan Antigua’yı ziyaret ediyoruz. Fuego (Ateş), Agua (Su) ve halen aktif olan Pacaya volkanlarını da içeren manzaranın fonda yer aldığı Antigua gezimizin ardından, öğleden sonra Guatemala City havalanına transfer oluyor ve dönüş yolculuğumuza başlıyoruz.

Tur Fiyatı: 3400 Euro

Fiyata Dahil Hizmetler:
Iberia Havayolları ile İstanbul - Mexico City , Guatemala City - İstanbul uçak bileti.
Taca Havayolları ile Flores - Guatemala City uçak bileti.
4* ve 5* otellerde 14 gece oda kahvaltı konaklama.
Tüm öğle ve akşam yemekleri.
Programda belirtilen tüm geziler.
Programda belirtilen tüm müze ve ören yeri giriş ücretleri.
Atitlan Gölü tekne gezisi.
Tur boyunca özel otobüs.
Yerel rehberlik hizmetleri.
Tüm vergiler ( Havalimanı vergileri, Meksika ve Guatemala çıkış vergileri ).
Seyahat sağlık sigortası.

Fiyata Dahil Olmayanlar:
Yurtdışı çıkış fonu 15 TL.
Prgramda belirtilmeyen geziler.
Yemeklerdeki içecekler.
Vize işlemleri 70 Euro.
İndirimler:Tek kişilik odalarda konaklama farkı 500 Euro.
Odada 3. kişiye indirim uygulanmaz.
Bu turda çocuk indirimi uygulanmamaktadır.

Saklı Tarihin İzinde II: Meksika - Guatemala Turu Web Adresi:

Eğer tura katılmak istiyorsanız:

0 212 561 35 37'den Günnur Hanım'ı isteyebilirsiniz.
Eğer Günnur yoksa tura katılmak istediğinizi belirttiğinizde sizi yönlendireceklerdir.

Herhangi bir soru olursa iletisim@moretravel.com.tr'a mail atılabilir.