29 Eylül 2009 Salı

Temizle temizle temizle...

Ağlama...
Çok gülme...
Aman dikkat et düşersin...
Yavrum bir yerini kıracaksın...
Açlıktan ölmek mi istiyorsun?
Sırtın terlemiş yine, hasta olacaksın...
Her yerini, üstünü başını çamur yapmışsın, bunları temizlemek yine bana düşüyor, hiç mi bana acımıyorsun?
Ben senin hizmetçin miyim? Ne bu odanın hali?
Öğretmenin diyor ki, ders boyunca hayal kuruyormuşsun, hiç ders dinlemiyormuşsun...
Abuk subuk kitaplar okuyacağına ders çalış biraz bak SGS var 2 hafta sonra!
Şu an paramız yok, hiç bir şey alamayız...
Hayat zor, çok çalışman gerek...
Yavrum biz memur ailesiyiz, sen kendini garantiye alacak bir meslek seç de ondan sonra ne istersen yap!
Aman paranı dikkatli harca...
Aman kapıyı sıkı sıkı kilitle, çalınırsa sakın bakmadan açma, aşağı kapıyı kim o diye sormadan asla açma...
Aman sıkı giyin, donarsın, hava çok soğuk...
Aman başını ört, başına güneş geçer hava çok sıcak!
Erkek adam ağlar mı, topla kendini?
Kız kısmısı o kadar sesli güler mi, kendine gel!
Kız çocuğusun sen yavrum, yardım etsene şu sofraya!..
Erkeksin oğlum sen, çak suratına bir tane otursun yerine eşşoğlueşşek...
Yazı ayrı bir dert, kışı ayrı bir dert, bu şehirde yaşamak ne zor!
Kadınlar zordur evladım, mümkünse hiç evlenme!
Aman kızım dikkat et, erkekler sana sonra pişman olacağın şeyler yaparlar, onlar zaten tek bir şey peşindedir, aman dikkat!
Aslan oğlum benim bak her gün ayrı bir kız arıyor!
Bizim kız iyice yoldan çıktı, noluyor böyle erkek arkadaş falan?!!

Hayat zor kızım, hep çalışmak gerek, kendi ekonomik özgürlüğünü kazan önce...


Şehirde yaşamanın bedeli çok ağır, kendine çok dikkat et, sprey falan alalım sana, çantanda taşı...

Otobüse binme, ne o öyle kıç kıça!!!

Aman kızım dikkat, çantanı alıp kaçarlar, sıkı tut çantanı...

Çantanı yere koyma canım, bereketi kaçar...

Aman dikkat et evladım nazar değer!

Aman iyice ezberle derslerini yavrum, bak dünyanın parasını veriyoruz okula...

Mutlaka iyi bir okula kapağı atmalısın, mutlaka, mecbursun evladım, aman çok çalış!..

...

Doğduğumuz andan itibaren öyle bir mesaj bombardımanına tutuluyoruz ki, düşündükçe aklıma binlerce diyalog geliyor, gülüp duruyorum... Korku, acı, suçluluk duygusu, hayal kırıklığı yaratmak için eğitiliyoruz sonra da temizleyip duruyoruz... Çocuklarımızı özgür, cesur, yaratıcı insanlar olarak yetiştirebilecek farkındalık seviyesine geleceğimiz günleri iple çekiyorum doğrusu...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder