15 Şubat 2011 Salı

Nefeeesss...

Enerjiler yükselir, hepimiz ağır günler geçirirken, nefesle ilgili bir iki laf etmek istedim. Okuyabilenler bilirler, Mucize Kursu'na gittim, Ocak ayının ortasıydı. Bu muhteşem deneyimi paylaşmaya çalışmıştım, başka nefes deneyimlerimi de daha önce yazdım. Nefes Deneyimleri etiketine tıklayarak bunları okuyabilirsiniz. Nefes çalışmaları gerçekten mucize.

Doğumumuzdan itibaren yaşam dürtümüz diyafram kaslarımızı kullanarak derin nefes almamızı sağlıyor. Çünkü doğduğumuzda nefesi kısıtlayıcı alışkanlıklar henüz yaşamımıza yerleşmemiştir. Ancak zamanla, alışkanlıklarımız bize doğal bir şekilde nefes almayı unutturabilir.

Korku, üzüntü, stres gibi negatif durumlarda nefes alış verişimiz değişir, derin nefes almayı unuturuz, hatta çoğu zaman nefesimizi tutarız. Ben dahil bir çok insanın bazı durumlarda bir şeyi söylemek isteyip de söyleyemediği zaman nefesini tuttuğunu gözlemliyorum hep. Dokuların oksijenle yeterince beslenememesi ve toksinlerin tam olarak atılamaması vücudun çeşitli bölgelerinde tıkanıklıklara sebep olur. Nefes alma kapasitesinin ancak belli bir kısmını kullanabildiğinden, pek çok insan farkında olmadan hayatını kısıtlar.

Oysaki tam nefes almak herşeyden önce sağlıklı yaşam demektir. Açık bir nefesle fiziksel, duygusal ve ruhsal olarak daha dinç, enerjik, mutlu ve pozitif bir yaşam sürebiliriz.

Nefes alışkanlıklarınızı keşfedip, açık ve doğal nefesinize yeniden kavuşarak, aslında doğuştan sahip olduğumuz özellikleri ve yaşam enerjimizi tekrar kazanabilmek için nefes seanslarına katılabilir, biraz çalışıp sonra bir Mucize Kursu'na katılabilirsiniz.

Benim arkadaşlarım Ebru ve Ceylan Yogarooms'da her Salı akşamı ve C.tesi gündüz nefes seansları yapıyorlar. http://www.yogarooms.com.tr/ Ertesinde Nevşah Fidan'ın Mucize Kursu programına katılabilirsiniz. Bildiğim kadarı ile Mustafa Kartal da iyi bir nefes hocası. http://www.transformalnefesturkiye.com/ da bayağı detaylı bilgi var. Orada transformal nefesin yaratıcısı olan Judith Kravitz ile ilgili bilgi ve Türkiye'de yaptığı programları da bulabilirsiniz.

Benim bundan sonraki hedefim Nefes Koçluğu. Bakalım, hayırlısı. :))

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder